Pricing Table Particle

Quickly drive clicks-and-mortar catalysts for change
  • Basic
  • Standard Compliant Channels
  • $50
  • Completely synergize resource taxing relationships via premier market
  • 1 GB of space
  • Support at $25/hour
  • Sign Up
  • Premium
  • Standard Compliant Channels
  • $100
  • Completely synergize resource taxing relationships via premier market
  • 10 GB of space
  • Support at $15/hour
  • Sign Up
  • Platinum
  • Standard Compliant Channels
  • $250
  • Completely synergize resource taxing relationships via premier market
  • 30 GB of space
  • Support at $5/hour
  • Sign Up

Hogyan terveztesd meg a céged egyenruháját?

Formális, vagy laza? Kreatív, vagy elegáns? Egyszerű, vagy összetett? Színes, vagy fekete-fehér? Feltűnő, vagy konzervatív?

Ez csak öt abból a több tucatnyi eldöntendő kérdésből, amit fel fog neked tenni egy munkaruhát gyártó cég, amikor céges egyenruhát szeretnél. A tervezési folyamat során a stílus, a formavilág, a színpaletta és az anyaghasználat témájában ezeregy kérdése lesz a gyártást végző szakembernek, ha alapos munkát végez.

A mai cikkel abban szeretnék segíteni, hogy milyen kérdésekre számíthatsz cégvezetőként, és hogyan válaszolhatod meg őket úgy, hogy a legtöbbet hozhasd ki a céges munkaruhából. Mindezt három egyszerű és viszonylag gyorsan megtehető lépésben.

Az első lépés: tudod, hogy milyen kabáthoz keresel gombot?

A tervezési folyamat első lépése a kutatás – mindent tudnod kell a cégedről.

Most talán azon gondolod, hogy ez alap, de az elmúlt 20 évben számos cégvezetővel dolgoztam együtt, akik nem voltak képben az általuk vezetett vállalkozással kapcsolatban, vagy képtelenek voltak megfogalmazni két érthető mondatban a cégük küldetését.

Ezért a következő kérdéslista minden egyes eleméhez írj magadnak egy-két mondatos, vagy 10-15 szavas választ, mert ez a gyártási folyamat sűrűjében életmentő iránytűként szolgál majd számodra:

  • Mitől különleges a márkám? Mi különböztet meg a konkurenseinktől? Miben tudunk többet, és mivel szeretnénk kiemelkedni a versenytársaink közül?
  • Mi a cégem legnagyobb erőssége? Miben vagyunk mi a legjobbak a piacon? (Ne ijedj meg, ha a válaszok átfedésben lesznek az első ponttal, mert nem díjnyertes esszét, hanem használati utasítást írsz magadnak és a munkaruha gyártónak.)
  • Hogyan éreznek az emberek a márkám iránt? Mi az első öt szó, ami eszükbe jut rólunk?

oltonyok egyedi munkaruha

Végezz kutatást: kérdezd meg személyesen, vagy online kérdőívvel a leghűségesebb, legjobb ügyfeleidet, vevőidet. Azért őket és ne a férjedet, feleségedet, vagy legjobb barátodat, mert nem az ismerőseidből, rokonaidból élsz, hanem a törzsvásárlóidból.

Az ő véleményük hiteles és felbecsülhetetlenül értékes lesz számodra – és tapasztalataim szerint alaposan meg fogsz lepődni a válaszaikon.

  • Mi a sztorid? Mi a céged története? (A storytelling a kortárs marketing egyik legfontosabb eszköze, mivel megszemélyesíti a vállalkozásodat, egyedivé tesz, és bevonódást teremt: egy jó történettel évekre, évtizedekre magadhoz láncolhatod a közönségedet. Mindenkinek van sztorija – legfeljebb még nem írtad le. Ess neki!)
  • Tudod mi a különbség a formális és a laza, a sportosan elegáns és a lezser munkaruha között? Muszáj ismerned a munkaruha világának alapvető fogalmait, ha rendbe akarod tenni a vállalkozásod megjelenését – szóval ez a pont egy kis házi feladat neked :)

A második lépés: így adhatsz profi leírást a gyártónak arról, mit szeretnél

Oké, megvagy az alapokkal. Most már elkezdheted fejben megtervezni a munkaruha stílusát.

  • Túrd fel a netet! A Google nem csak az információ, hanem az inspirációszerzés kimeríthetetlen forrása is, egyúttal kizárhatod a lehetőségét annak is, hogy a konkurensedhez megtévesztően hasonló munkaruhát terveztess. (Ez a veszély itthon némiképp kisebb, de pl. étterem, vagy szállodák esetében magasabb a kockázat.) A Google mellett a Pinterest is jó eszköz erre, szóval keress rá (angolul) az iparágadra, vagy azokra a nagy cégekre, amik elsőre eszedbe jutnak, esetleg valamilyen formában kapcsolódnak a vállalkozásod tevékenységi köréhez.

netes-kereses-egyedi-munkaruha

 

  • Az aktuális trendeknél fontosabb az időtlenség. Gondolj csak bele: ha évente-kétévente le kell cserélned a céges munkaruhát, mert „új stílus van a városban”, az nem csak fölösleges kiadást jelent, hanem megfosztja a munkaruhát az egyik legfontosabb funkciójától, a felismerhető márkaképviselettől. (lásd előző cikk)
  • Válaszd ki a munkaruhád színét. Nem biztos, hogy a logód színe ugyanolyan jól mutat egy ruhadarabon is. Lehet, hogy érdemes a céges arculatod kevésbé domináns színeihez nyúlnod, vagy a komplementer (kiegészítő) színek között is bátran válogathatsz. Vegyél példát az Apple-ről, amely egy merész kék színnel váltotta fel a korábbi uniformisokat, miközben a kéknek nyomát sem látod a brand, vagy a termék alapszíneiben.
  • Ne becsüld le a munkaruha anyagának jelentőségét. Egy szintetikus anyag olcsóbb lesz, viszont kevésbé kényelmes és nem szellőzik, ami a munkatársaid számára kényelmetlenné teheti a viselését. Ha a munkaruha szabadtéri felhasználásra készül, akkor az anyagválasztás során vedd figyelembe a környezeti hatásokat (szél, eső, erős napsütés stb.) is. Nem kell a textilek szakértőjévé válnod ahhoz, hogy felöltöztesd a cégedet, viszont nem árt, ha érted mit miért javasol a tervező, vagy a gyártó.
  • Gondolkodj a munkatársaid fejével. Ők vajon szívesen felveszik majd az elkészült darabot? Kényelmes, vagy kellemetlen lesz számukra? Ciki, vagy cool dolog lesz egyenruhában dolgozniuk menni? A legjobb, ha már a tervezés során kikéred a véleményüket, felméred az igényeiket, és ezeket megpróbálod a koncepcióhoz igazítani.
  • Készíts vázlatot! Nyugalom, nem kell kézzel, vagy grafikai szoftverrel megrajzolnod a tervet. Egy képekből, mintákból, anyagokból álló kollázs, vagy inspirációs kártya viszont óriási segítségedre lesz, amikor a munkaruha gyártásával megbízott embert briefeled, vagy az általa benyújtott terveket, szabásmintákat kell értékelned.
  • Mi az, amit semmiképpen nem szeretnél? Az egyik legfontosabb dolog, amit munkám során minden partneremtől meg szoktam kérdezni. Csaknem olyan fontos tudnod, mint azt, hogy mit szeretnél, hiszen te vagy, aki a legjobban ismered a piacodat, vagy egyszerűen csak nem szeretsz valamilyen színt, vagy fazont (mert nem áll jól, vagy, vagy valamelyik konkurensed is azt használja, de lehet számtalan egyéb ok is). Szóval bátran fogalmazd meg azt is, mi az, amit biztosan nem szeretnél látni – te is jobban fogod érezni magad, és a gyártónak (nekem) is megkönnyíted a munkáját.

A harmadik lépés: keresd meg a legjobb kivitelezőt

Észrevetted, hogy az előző mondatban nem a legolcsóbbat írtam? Vagy a leggyorsabbat? Nem véletlenül: az egyedi munkaruha készítésben a megfelelő kivitelezők (tervező, gyártó) megtalálása a kulcsmozzanat. 

Komoly befektetésről van szó, ami alapjaiban fogja meghatározni az emberek fejében a márkádról kialakított képet, ezért ne köss rossz kompromisszumokat az ár, vagy az idő miatt. De, hogyan válaszd ki a megfelelő kivitelezőt, kivitelezőket?

  • Ragaszkodj a személyes találkozáshoz. Nem két percig, hanem több héten át tartó közös munka vár rátok, ezért mindenképpen ismerd meg személyesen azt az embert, aki a gyártási folyamatot koordinálni fogja.
  • Mennyire kíváncsi rá mit szeretnél? Ha az adott cég nem végez mély és alapos igényfelmérést a munkaruhára vonatkozó terveiddel, elképzeléseiddel kapcsolatban, akkor valószínűleg kóklerrel van dolgod. Az első két pontban összerakott információcsomag nem csak neked, hanem a kivitelező számára is aranyat ér, amit ha ki se akar bányászni (briefek, telefonbeszélgetések, személyes találkozók segítségével), akkor villanjon fel a fejedben a vészjelzés, hogy itt valami nagyon nem stimmel.
  • A jó kivitelező lépésről lépésre halad. A szabásminták elkészítése előtt egy profi munkaruha gyártó cég nem fog neked öltönyzsebkendő mintákat, vagy mandzsettagombokat mutogatni. A munkaruha megtervezése és kivitelezése időigényes folyamat, amelyben a lépések egymásra épülnek, és az ügyfél visszajelzései alapján korrigálhatók. Ha ez kimarad, menekülj!
  • Álomhatáridők és padlóárak helyett reális gyártási idővel tervez és alternatívákat mond. Az egyedi munkaruha piacon is van árverseny, de jellemzően csak az alacsony hozzáadott értékkel, olcsó anyagokkal dolgozó, tömegdarabokat gyártó cégek között. Jó párszor előfordult már, hogy cégvezetőket átirányítottam póló nagykereskedőkhöz, vagy a H&M megfelelő osztályára, mert tömegcikkeket akartak, olcsón és rossz minőségben. Az egyedi munkaruha viszont nem gagyi anyagokból villámgyorsan összevarrt „valami”, hanem a céged névjegye, ami hosszú évekig a márkád egyik tartópillére lesz – ugye nem akarsz műanyag támasztékot adni egy felhőkarcolónak?

szabasminta-egyedi-munkaruha

Van itt még valami, amiről tudnod kell

Miközben ezt a cikket írtam, ráébredtem, hogy sokkal többet beszélek neked brandépítésről, vállalati kommunikációról, marketingről, mint szabásmintákról, vagy a legújabb munkaruha trendekről.

Évtizedek óta foglalkozom egyedi munkaruhával, és mindig is azt hiányoltam a „textilesekben”, ruhakészítőkben, hogy nem tudták elhelyezni a terméküket, szolgáltatásukat a cégvezetők fejében. Készpénznek vették, hogy a termékük hasznos és jó, ami önmagáért beszél, így nem szorul magyarázatra.

Ez a ’90-es években még talán védhető álláspont volt, de 2017-ben már tarthatatlan. Hogyan várhatnám el tőled, hogy befektess a vállalkozásod megjelenésébe, ha nem mondom el tűpontosan mit nyerhetsz a használatával, és nem hívom fel a figyelmedet rá, mekkora versenyelőnytől eshetsz el el, ha nem foglalkozol vele?

A munkaruha marketingeszköz. Méghozzá az egyik leghatékonyabb a maga nemében. Ha nem használod, az olyan, mintha nem foglalkoznál a közösségi médiával, vásárlói lojalitásprogramokkal, vagy tartalom-előállítással.

Rövidtávon lehet, hogy több pénz marad a zsebedben, hosszútávon viszont a céged halálos ítéletét írod alá vele.

Ezért újra és újra el fogom mondani, hogyan teheted professzionálissá és egyedivé a vállalkozásod meegjelenését, hogy amikor meghozod majd a döntést és belevágsz a saját munkaruha-projektedbe, ott lebegjen a szemed előtt a cél, és pontosan tudd, mit kell tenned azért, hogy sikerre vidd.

 

Én itt leszek, hogy segítsek.

punyi attila promobrand face
Punyi Attila
a professzionális vállalati megjelenés szakértője

  • All
  • Airlines
  • Apple
  • Arculat
  • Brand
  • Céges Munkaruha
  • Egyedi Munkaruha
  • Egyenruha
  • Employer Branding
  • Formális Munkaruha
  • Gyártás
  • Kivitelezés
  • Laza és Kényelmes
  • Légitársaságok
  • Marketing
  • Minőség
  • Professzionális
  • Slim Fit
  • Startup Safary Budapest 2017
  • Steve Jobs
  • Stílusos
  • Tervezés
  • Uniformis
  • Vállalati Megjelenés
  • öltöny
  • Default
  • Title
  • Date
  • Random

Ajánlatkérő űrlap

Kérd ingyenes és személyre szabott ajánlatodat!

Ha megadod az adataidat, akkor legkésőbb 3-5 munkanapon belül személyesen veszem fel veled a kapcsolatot. Az ingyenes igényfelmérést követő személyes ajánlatadás mellé ajándékba adok egy elegáns, névre szóló, egyedi névjegykártyatartót is.

*Azt a címet add meg, ahová elküldhetem az ajándékodat
Xeno-Trade Kft, 1037 Budapest Csillagszem u.17.
attila.punyi@promobrand.hu
+ 36 20 927 4842
facebook.com/promobrand

Kapcsolat

ikon1 Xeno-Trade Kft, 1037 Budapest Csillagszem u.17.

ikon2 attila.punyi@promobrand.hu

ikon3 +36 20 927 4842

ikon4 facebook.com/promobrand

Punyi Attila

A Promo Brand ügyvezetője, a professzionális vállalati megjelenés szakértője

punyi att